unnamed

آشنایی با برنامه Discord

Discord چیست؟

اگر در رسانه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید، ممکن است از خود بپرسید، دیسکورد چیست ؟ ممکن است شما این برنامه را به عنوان یک ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی نبینید. اما این پلتفرم انعطاف پذیر چیزهای زیادی برای ارائه به کسب و کار هایی دارد که به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با مخاطبان خود هستند. چه از کاربران قدرتمند Discord باشید و چه هنوز نمی‌دانید Discord چیست، ما به شما کمک می‌کنیم آن را برای کسب‌وکارتان کارآمد کنید. در این مقاله، ما به این مسئله خواهیم پرداخت که Discord برای چه چیزی استفاده می‌شود (و چه کسی از آن استفاده می‌کند)، چگونه می‌توانید از آن برای کسب‌وکار خود استفاده کنید و چگونه میتوان در این پلتفرم کار کرد.در این مقاله با ما همراه باشید تا مزایای ساخت سرور discord را توضیح دهیم.کسب و کار

برنامه Discord چیست؟

Discord یک پلتفرم برای میزبانی چت، ویدئو و چت صوتی است. در حالی که سایر پلتفرم‌های اجتماعی حول یک جامعه مرکزی متمرکز شده‌اند، Discord به سرورها یا بسیاری از جوامع کوچکتر تقسیم می‌شود. سرورها می توانند فضاهای عمومی یا خصوصی باشند. می توانید به یک انجمن بزرگ برای افرادی بپیوندید که علایق مشترک دارند یا یک سرور خصوصی کوچکتر برای گروهی از دوستان راه اندازی کنید. برخلاف اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، Discord تبلیغات نمی‌فروشد. در عوض، با فروش ارتقاء حساب‌ها یا سرورهای کاربران درآمد کسب می‌کند.

چه کسی اکنون از Discord استفاده می کند؟

پایگاه کاربران این پلتفرم بیشتر در میان گیمرها در حال رشد است. در بهار 2021، 70 درصد از کاربران Discord گزارش دادند که از آن برای چیزی فراتر از بازی استفاده می‌کردند که این رقم در سال 2020 فقط 30 درصد بود. و این پلتفرم از 2.9 میلیون کاربر در سال 2016 به 150 میلیون کاربر فعال ماهانه در سال 2022 افزایش یافته است.

امروزه Discord بستری را برای افراد علاقه مند به کسب و کار شما فراهم می کند تا بتوانند در لحظه با یکدیگر تعامل کنند.

تا سال 2021، 5 درصد از نوجوانان آمریکایی گفتند که Discord پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه آنهاست. این نسبت به رتبه سوم اینستاگرام (24 درصد) فاصله زیادی دارد، اما همچنان توییتر (3 درصد) و فیس بوک (2 درصد) را پشت سر می گذارد.

نحوه استفاده از Discord برای کسب و کار خود Discord غیرمتمرکز و بدون آگهی است، بنابراین همیشه مشخص نیست که چگونه از آن برای تجارت خود استفاده کنید. این بدان معنا نیست که نمی تواند بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. در اینجا چند نمونه عینی از اینکه چگونه Discord می تواند به بازاریابی رسانه های اجتماعی کسب و کار شما کمک کند آورده شده است.کسب و کار

1 | ایجاد Community

در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ارزش اصلی Discord تعامل سریع بین کاربران است. به این فکر کنید که چه جنبه هایی از کسب و کار یا محصول شما هنگام ارتباط با مشتریان سود می برد و کانال هایی در مورد این ویژگی ها در سرور خود ایجاد کنید. به عنوان مثال،بازی فورتنایت با کانال‌های «LFG» (در جستجوی گروه) از قدرت پلتفرم در ساختن اجتماعات سریع بهره می‌برد، جایی که کاربران می‌توانند افراد دیگری را برای بازی با آنها پیدا کنند.

این کانال های LFG دو چیز را برای Fortnite انجام می دهند. اول، آنها جامعه ای پیرامون این برند ایجاد می کنند و ارتباط طرفداران را آسان تر می کنند. و استفاده از محصول خود را برای بازیکنان آسان تر می کنند. در این مورد، Discord فقط به بازیکنان Fortnite کمک نمی کند تا خارج از بازی متصل شوند. این کار تجربه آنها را از خود محصول بهبود می بخشد.

2 | از نقش‌ها برای سفارشی‌سازی تجربه Discord مخاطبان خود استفاده کنید

زیرا Discord یک پلتفرم تبلیغات محور نیست، ابزاری برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص که سایر پلتفرم‌ها دارند را ندارد. با این حال، هنگامی که استفاده از نقش ها را یاد گرفتید، می توانید از آنها برای ارائه تجربیات شخصی به کاربران استفاده کنید. (نقش‌های Discord مجموعه تعریف‌شده‌ای از مجوزها هستند که می‌توانید به کاربران بدهید. آنها به دلایل زیادی مفید هستند، از جمله شخصی‌سازی تجربه جامعه خود در سرورتان).

در اینجا چند راه برای استفاده از نقش‌ها در سرور شما وجود دارد:

  • Flair: از نقش‌ها استفاده کنید. برای دادن امتیازات زیبایی به کاربران، مانند تغییر رنگ نام کاربری یا دادن نمادهای سفارشی به آنها.
  • هشدارهای سفارشی: از “@role” در نوار چت استفاده کنید تا همه کاربران دارای نقش را مطلع کنید. این به شما امکان می دهد برای بخش خاصی از مخاطبان خود پیام ارسال کنید.
  • کانال‌های مبتنی بر نقش: به کاربران اجازه دسترسی به کانال‌های انحصاری را می‌دهد که فقط برای کاربرانی با نقش‌های خاص باز می‌شوند.
  • نقش‌های VIP: به مشترکین یا مشتریانی که پرداخت می‌کنند با نقش VIP پاداش دهید. در ترکیب با کانال‌های مبتنی بر نقش، می‌توانید کانال‌هایی فقط برای مشترکین ایجاد کنید.
  • نقش‌های هویتی: نمایه‌های Discord استخوان‌های کاملاً خالی هستند. با استفاده از نقش ها، کاربران می توانند به یکدیگر اطلاع دهند که ضمایر آنها چیست یا از کدام کشور هستند.
  • سرور Terraria از نقش‌ها استفاده می‌کند تا به اعضای خود اطلاعاتی را که به آن علاقه دارند بدهد.

3 | میزبان رویدادهای Discord

سرورهای Discord در حال حاضر افراد را برای تعامل در لحظه گرد هم می آورند. این قابلیت باعث می شود این پلتفرم برای رویدادهای در لحظه مناسب باشد. Discord Events زمان وقوع رویداد را به کاربران یادآوری می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد علامت‌گذاری کنند که علاقه‌مند به شرکت در آن هستند.

به دلیل سابقه Discord با گیمرها، ممکن است آن را به عنوان مکانی برای پخش جریانی بازی ها در نظر بگیرید. اما می توانید از Discord برای تبلیغ انواع رویدادها برای کسب و کار خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید این موارد را امتحان کنید:

  • شب‌های مسابقه و چیزهای بی‌اهمیت: خواه یک چیز بی‌اهمیت ماهانه یک بار باشد یا یک سؤال در همان زمان هر روز، آزمون‌ها کاربران را درگیر و توجه می‌کنند.
  • کلاس ها: آیا چیزی را می فروشید که استفاده از آن به مهارت نیاز دارد؟ میزبان کلاس ها یا کارگاه هایی در مورد نحوه استفاده از محصول خود باشید.
  • مسابقات و هدایا: پخش زنده قرعه کشی برای هدیه محصول برای افزایش هیجان. برندگان مسابقه را از طریق پخش زنده اعلام کنید.
  • پادکست‌های زنده: به طرفداران نگاهی از پشت صحنه به پادکست خود بدهید که در حال پخش زنده رکورد از طریق Discord است.

حتی لازم نیست رویداد شما در Discord برگزار شود. می‌توانید از رویدادهای سرور برای تبلیغ فعالیت‌های خود در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا حضوری استفاده کنید. سرور Minecraft از Discord Events برای میزبانی مسابقات درون بازی استفاده می کند. اگرچه کاربران ورودی‌های مسابقه خود را خارج از سرور ایجاد می‌کنند، کانال رویداد اختصاصی به آنها اجازه می‌دهد در مورد آنچه که می‌سازند صحبت کنند. Discord Events به Minecraft اجازه می دهد تا به کاربران خود دسترسی پیدا کند. و کانال رویداد به شرکت کنندگان مکانی برای ارتباط می دهد.

سرور Discord

4 | در مورد Community خود اطلاعات دریافت کنید

هنگامی که سرور شما وضعیت Community را تأیید کرد، به برگه Server Insights دسترسی خواهید داشت. Insights به شما امکان می دهد آمارهایی مانند رشد سرور و حفظ اعضا را در تجزیه و تحلیل و معیارهای تعامل خاص کانال مشاهده کنید.

5 | از Discord به عنوان پاداش برای مشتریان استفاده کنید

سازندگان محتوا متوجه شده اند که طرفداران آنها عاشق برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. به همین دلیل است که آنها شروع به استفاده از دسترسی به سرورهای مارک Discord به عنوان پاداشی برای اشتراک محتوای آنها در پلتفرم‌های تامین مالی جمعی مانند Patreon کرده‌اند. اگر محتوا را به صورت آنلاین می فروشید، می توانید از سرور خصوصی Discord برای پاداش دادن به مشتریان خود استفاده کنید. این به طرفداران شما انگیزه می دهد تا مشترک شوند. و برخلاف جوایز یکبار اشتراک، دسترسی به سرور Discord طرفداران را تشویق می‌کند که اجازه ندهند اشتراکشان از بین برود.مثلا پادکست Doughboys به مشترکین Patreon ممتاز خود اجازه می دهد تا به سرور خصوصی و مارک Discord دسترسی داشته باشند. یک امتیاز مداوم مانند این به طرفداران آنها دلیلی می دهد که هر ماه کمی بیشتر بپردازند.سرور Discord

Discord چگونه کار می کند؟

قبل از شروع استفاده از Discord برای کسب و کار خود، باید بدانید که پلتفرم چگونه کار می کند. در اینجا چیزی است که باید بدانید تا امپراتوری Discord خود را راه اندازی کنید. اول، یک هشدار: Discord یک پلت فرم بسیار انعطاف پذیر است. این را یک راهنمای مقدماتی در نظر بگیرید، نه یک راهنمای جامع. برای جزئیات در مورد جنبه فنی اجرای سرور، راهنمای مبتدی خود Discord را بررسی کنید.

شروع به کار

برای شروع استفاده از Discord، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک آدرس ایمیل، یک نام کاربری، تاریخ تولد و یک رمز عبور است. پس از ثبت نام، زمان دانلود برنامه است. امکان اجرای Discord در مرورگر شما وجود دارد، اما نسخه برنامه دارای ویژگی های بیشتری است.

نحوه پیوستن به سرور Discord

دو راه برای پیوستن به سرور Discord موجود وجود دارد:

  • اگر پیوند دعوت دارید، روی دکمه  افزودن سرور در منوی سمت چپ کلیک کنید. سپس بر روی Join a server کلیک کنید و لینک را وارد کنید.
  • می‌توانید با کلیک روی دکمه کاوش سرورهای عمومی در منوی سمت چپ، سرورهای عمومی را مرور کنید.
  • می توانید سرورها را بر اساس موضوع مرور کنید یا با نوار جستجوی Community ها یکی را جستجو کنید.

سرور Discord

چگونه یک سرور Discord ایجاد کنیم

احتمالاً می خواهید  سرور خود را برای تجارت خود ایجاد کنید. خوشبختانه، شروع کار بسیار آسان است. روی دکمه Add a Server کلیک کنید. یک قالب انتخاب کنید یا سرور خود را از ابتدا ایجاد کنید. برای سرور خود یک نام انتخاب کنید و یک نماد اضافه کنید. روی Create کلیک کنید، و کسب و کار شما ساخته شد.

سرور Discord شما چگونه کار می کند

سرور به کانال ها تقسیم می شود. کانال‌ها را به‌عنوان اتاق‌های چت مجزا در نظر بگیرید . این کانال‌ها می‌توانند متنی یا صوتی باشند. یک کانال صوتی از چت فقط صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. برای سهولت در گشتن در سرور خود، می توانید کانال های خود را به دسته ها گروه بندی کنید.

دسته ها همچنین مدیریت سرور خود را برای شما آسان تر می کنند. تغییراتی که در تنظیمات یک دسته ایجاد می کنید به طور خودکار برای همه کانال های داخل آن اعمال می شود. اگر هنگام راه‌اندازی سرور خود قالبی را انتخاب کنید، سرور جدید شما دارای دسته‌ها و کانال‌های از پیش ساخته شده خواهد بود. اما می‌توانید در هر زمان دسته‌ها و کانال‌ها را ایجاد و حذف کنید. اگر می خواهید دسته یا کانالی را جابجا کنید، کافی است آن را بکشید و رها کنید.

سرور Discord

سرور خود را مدیریت کنید

نقاط قوت Discord نیز نقاط ضعف آن است. کاربران می توانند در زمان واقعی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اما آنها همچنین می توانند در زمان واقعی یکدیگر را مورد آزار و اذیت و کلاهبرداری قرار دهند. اگر سرور شما موفق باشد، در برخی مواقع، باید به این فکر کنید که چگونه آن را تعدیل کنید وقتی که در اطراف نیستید. می‌توانید ناظر انسانی تعیین کنید یا ناظر ربات را نصب کنید. انسان ها ناقص هستند، اما همچنان در تفسیر و پاسخگویی به رفتار انسان بهترین هستند.

می‌توانید نقش‌هایی برای مدیران و ناظران ایجاد کنید تا به نظارت بر جامعه خود کمک کنند. Discord به دلیل رفتار بد کاربران شهرت کمی دارد. در نتیجه، این شرکت مستندات عمیقی در مورد تعدیل خوب دارد. متأسفانه، انسان گاهی اوقات نیاز به انجام کارهایی مانند خوردن، خوابیدن یا گاهی نگاه نکردن به صفحه نمایش دارد. ربات های Discord هیچ یک از این اشکالات را ندارند. ربات‌هایی مانند MEE6 یا ProBot ابزارهایی برای تشخیص رفتار ناخواسته دارند و با هشدار یا بوت کردن کاربران متخلف پاسخ می‌دهند.

سرور خود را تایید کنید

سرور خود را تأیید کنید اگر از Discord برای تجارت خود استفاده می کنید، می خواهید سرور خود را تأیید کنید. با این حال، تأیید ساده است – فقط مطمئن شوید که شرایط لازم را دارید و یک فرم کوتاه را پر کنید. پس از تأیید، به دو ویژگی عالی دسترسی خواهید داشت: کشف سرور و اطلاعات سرور.

  • فعال کردن Server Discovery به این معنی است که سرور شما به صورت عمومی در صفحه Discover در دسترس خواهد بود.
  • Server Insights به شما امکان دسترسی به داده های بهتر در مورد کاربران سرورتان را می دهد.سرور Discord-کسب و کار

سوالات متداول درباره Discord هزینه دیسکورد چقدر است؟

اکثر ویژگی های Discord رایگان هستند. پیوستن و ایجاد سرورها هیچ هزینه ای ندارد. اما خدماتی وجود دارند که هزینه زیادی دارند. می‌توانید برای ارتقای حساب خود با Discord Nitro یا Nitro Classic هزینه کنید که هزینه کمی کمتر دارد و ویژگی‌های کمتری نسبت به نسخه کامل ارائه می‌کند. ارتقاء نیترو به حساب شما مرتبط است نه سرور شما. و بسیاری از ویژگی های آنها به جای پروفایل شما به نفع حساب کسب و کار شما هستند.

با این حال، Nitro به شما امکان دسترسی به مزایایی را می‌دهد که به شما در اجرای سرورتان کمک می‌کند، مانند وضوح بهتر هنگام پخش زنده و پس‌زمینه بیشتر در تماس‌های ویدیویی. برای باز کردن قفل تمام ویژگی های سرور خود، باید Server Boosts را صرف آن کنید. سطوح تقویت بالاتر به سرور شما مزایایی مانند کیفیت صدای بالاتر و گزینه های سفارشی سازی بیشتر می دهد. با اشتراک Nitro دو Boost رایگان دریافت می‌کنید. اما برای باز کردن قفل بالاترین سطوح، باید Boost های بیشتری بخرید یا سایر کاربران را وادار کنید تا آنها را روی سرور خود خرج کنند.

ربات های Discord چیست؟

ربات ها برنامه های کوچکی هستند که شبیه به کاربران روی سرور شما هستند که نوعی فعالیت را خودکار می کنند. آنها را به عنوان درویدهای کوچک مفیدی در نظر بگیرید که می توانند وظایف را برای شما انجام دهند. به عنوان مثال، برخی از ربات ها به شما تجزیه و تحلیل سرور بهتری می دهند یا به شما در مدیریت سرور کمک می کنند. حتی ربات هایی برای ساخت ربات ها وجود دارد.

سرور Discord-کسب و کار

قالب سرور چیست؟

یک الگوی سرور ساختار اصلی یک سرور Discord را ارائه می دهد. الگوها کانال‌های سرور، موضوعات کانال، نقش‌ها، مجوزها و تنظیمات پیش‌فرض را تعریف می‌کنند. می‌توانید از یکی از قالب‌های از پیش ساخته شده Discord، یکی از یک سایت شخص ثالث استفاده کنید، یا قالب خود را ایجاد کنید.

آیا می توانم در Discord تبلیغ کنم؟

خیر، Discord یک پلت فرم اجتماعی بدون آگهی است. این بدان معناست که اگر می خواهید از Discord برای برند خود استفاده کنید، باید یک سرور برای جامعه خود ایجاد کنید.

بسیار متشکریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

شما میتوانید برای مطالعه دیگر مقالات ما و همچنین بازدید از سایت از طریق این لینک اقدام نمایید.

آدرس اینستاگرام ما

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *