SEO-article-header-880x470-c

سئو و بهینه سازی سایت

سئو چیست؟

سئو  (SEO) مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. به عبارت ساده، این به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش بازدید آن است، زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند.بسیار مهم است که سایت شما در رتبه اول قرار بگیرد.در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای گشتن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب (یا یک صفحه وب) برای کمک به شما پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

سپس، الگوریتم‌ها با در نظر گرفتن صدها عامل یا سیگنال رتبه‌بندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجو برای یک پرس‌وجو نمایش داده شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتاب‌های موجود در کتابخانه را خوانده است و می‌تواند به شما بگوید که دقیقاً کدام یک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت. عوامل موفقیت سئوی ما را می توان پروکسی برای جنبه هایی از تجربه کاربر در نظر گرفت. به این صورت است که ربات‌های جستجو دقیقاً تخمین می‌زنند که یک وب‌سایت یا صفحه وب چقدر می‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو می‌کند ارائه دهد.

ترفند های سئو و بهینه سازی سایت

 جدول تناوبی عوامل سئو ما عوامل را در شش دسته اصلی و وزن هر کدام بر اساس اهمیت کلی آن برای سئو سازماندهی می‌کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق کلمات کلیدی از عوامل کلیدی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیتاسکرول و سرعت از عوامل مهم معماری سایت هستند.

حتی ممکن است این ترفند ها برای مدت کوتاهی اکنون کار کنند حداقل تا زمانی که مچ شما گرفته شود.در حالی که جدول تناوبی کلی سئو ما به شما در انجام بهترین شیوه ها کمک می کند، دانستن تفاوت های ظریف سئو برای هر یک از این جایگاه ها می تواند به شما در موفقیت در نتایج جستجو برای کسب و کار کوچک، وبلاگ دستور العمل، و یا فروشگاه اینترنتی.

الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

انواع سئو

سئو بصورت کلی به 4 دسته تقسیم بندی می شود. این تقسیم بندی بیشتر از نظر مفاهیم اصلی سئو بوده که عبارتند از:

  • سئوی داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو فنی
  • سئو محلی

سئو دارای معیارهای مختلفی می باشد که از مهمترین این معیارها تحقیق کلمات کلیدی می باشد. اگر در متن خود از محتوای با کیفیت استفاده نمایید و آن متن را برای کلمات کلیدی بهینه کنید می توانید بازدید کنندگان زیادی را به سمت سایت خود هدایت نماید. همچنین استفاده از متا تگ ها و تصاویر در سئو و بهینه سازی سایت سایت تاثیر زیادی دارد.

چرا سئو و بهینه سازی سایت برای بازاریابی مهم است؟

سئو در واقع نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال دارد.چون کاربر های روزانه میلیون ها سرچ خواهند کرد. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است.داشتن رتبه بالاتر نسبت به رقبا باعث پیشرفت سایت شما خواهد شد. با این حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است تا به کاربران پاسخ‌های مستقیم و اطلاعاتی بدهد که به احتمال زیاد کاربران را به جای هدایت آنها به وب‌سایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه می‌دارد.

همچنین توجه داشته باشید، ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پانل‌های دانش در نتایج جستجو می‌توانند دید را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند.

سئو و بهینه سازی سایت

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟

جدول تناوبی عوامل سئو شما را با تمام مفاهیم کلیدی که باید بدانید، از جمله عناصر موفقیت آمیز سئو درون صفحه و خارج از صفحه، به علاوه «سموم» یا تاکتیک‌هایی که می‌تواند به شما آسیب برساند، آشنا می‌کند.

  • سئوی محلی
  • سئوی انتشار/اخبار
  • سئوی تجارت الکترونیک

جدول تناوبی عوامل SEO به عنوان پایه و اساس این راهنمای سئو عمل می کند. این منابع با هم به شما کمک می کند تا در مورد سئو اطلاعات کسب کنید و استراتژی خود را برای موفقیت پیدا کنید.

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.

سئو و بهینه سازی سایت

قیمت خدمات سئو و بهینه سازی سایت چقدر است؟

سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.

قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود.

هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد. چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست.

اهمیت و مزایای سرمایه گذاری روی سئوی سایت

سئو یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و افزایش رتبه در گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب‌وکارها دارد.  زیرا اکثر مردم تنها تمایل به کلیک روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارند.

رتبه بندی موتورهای جستجو یک بازی تنها با یک برنده است. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند و با رفتن به رتبه ۹، نرخ کلیک به ۳٪ کاهش می‌یابد.سئو و بهینه سازی سایت

با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد رتبه‌‌های ۱ تا ۳ اختلاف شدیدی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارند.

کسب رتبه بهتر در گوگل از مهمترین اهداف سئو است. سرچ کردن در موتورهای جستجو برای بسیاری از برندها و کسب‌وکارها منبع اصلی جذب ترافیک و تکمیل‌کننده سایر کانال‌های بازاریابی است. در تصویر زیر مقایسه میزان بازگشت سرمایه (ROI) را برای انواع روش‌های بازاریابی ملاحظه می‌کنید.

اگر برای سئو کردن سایت خود به یک تیم حرفه ای و مجرب نیاز دارید لایت کمپانی اینجاست تا شما را در این مسیر همراهی کند.

برای سفارش پکیج سئو لطفا از طریق این لینک اقدام نمایید.

لایت کمپانی

گروه لایت کمپانی با عقد قرار داد کامل با تمام جزئیات به شما اطمینان می دهد که در زمان مقرر تمام خواسته های شما را برآورده خواهد کرد .

ادرس اینستاگرام ما

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *