domain

انتخاب دامنه

 

 

یکی از بزرگترین و مهم ترین سوالاتی که می تواند در محبوبیت و کسب درآمد یک وب سایت موثر باشد، انتخاب نام دامنه یا همان نام دامین مناسب می باشد. که شاید در ابتدای هر پروژه ای کمی عجولانه انجام شود. و در انتخاب آن نکات مهم را رعایت نکرده باشید که طبیعتا می تواند در عدم پیشرفت وب سایت شما دخیل باشد.

نام دامنه چیست؟

 انتخاب نام دامنه مناسب، اولین قدمی است که شما باید برای آغاز و شروع کسب و کار اینترنتی خود انجام دهید و بعد از انجام این اقدام، شما به این نام در دنیای وب شناخته خواهید شد.

از این رو در حین انتخاب نام دامنه مناسب باید دقت کافی کنید و جای نگرانی هم نیست چرا که تغییر نام دامنه ممکن خواهد بود. بنابراین بهترین نام دامنه می تواند در محبوبیت و حتی کسب و کار شما بسیار موثر واقع شود که در ادامه این مطلب از سایت لایت کمپانی همراه ما باشید تا به نکاتی آموزشی برای انتخاب نام دامنه مناسب بپردازیم.

انتخاب دامنه وب سایت

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

1- تایپ آسان نام دامنه

نکته ای که بسیار تاثیرگذار است و متاسفانه توسط مدیران وب سایت ها جدی گرفته نمی شود، انتخاب نام دامنه مناسبی است که تایپ آن آسان باشد و کاربر بتواند آنرا به راحتی تایپ و جستجو کند. با این حال نکته کلیدی که می تواند در کسب و کار و موقعیت شما در میان وب سایت های دیگر موثر واقع شود، انتخاب نام دامنه مناسب است که می توانید با ایده خلاقانه نسبت به کسب و کار خود اقدام کنید.

2-منحصر به فرد و قابل انعطاف باشید

انتخاب نام خوب که معرف یک برند باشد بسیار بهتر از انتخاب نامی است که گویای کار شما باشد. سعی کنید دامنه شما از برندینگ شما حمایت کند. سعی کنید دامنه را طوری انتخاب کنید تا کاربر اگر بعد ها یادش به محصولات شما افتاد دوباره بتواند سری به سایت شما بزند. یعنی آدرس سایت شما را در خاطر داشته باشد.

3-استفاده از اعداد و حروف اضافه در نام دامنه

برای متوجه شدن این موضوع ما می خواهیم شما خودتان را به عنوان یک یوزر قرار دهید که بعد از شنیدن نام وب سایت شما که در آن عدد بکار رفته است. می خواهد آنرا در موتور جستجو گوگل جستجو کند! قطعا امکان بروز برخی مشکلات وجود خواهد داشت.

همچنین توصیه می شود از نقطه یا خط تیره ” – ” در نام دامنه استفاده نکنید چرا که می تواند همانند بالا برای کاربر مشکل ساز شود و سئو سایت شما کمی آسیب ببیند. بنابراین تا حد امکان این نکته را مد نظر خود قرار دهید.

4-مرتبط با فعالیت

سعی کنید از کلمه ای استفاده کنید که مرتبط با کارتان است در این صورت حتی اگر کسی تا به حال به سایت شما سر نزده باشد. هم فقط با دیدن نام وب سایت شما از حوزه ی فعالیت کاری تان مطلع می شود.

4- تحقیق کنید

بعد از انتخاب نام دامنه، از خرید آن دست نگه دارید! شما ابتدا باید در مورد آن تحقیق کنید! اما این تحقیق به چه منظور می باشد؟ برای پاسخ به این سوال می توان به این نکته اشاره کرد. که شاید شخصی یا کمپانی ای قبل از شما دامنه مدنظر شما را با نگارشی دیگر خریداری کرده باشد و ادعای مالکیت آنرا به راحتی داشته باشد. از این رو خرید دامنه مشابه با دامنه قدیمی ثبت شده غیر قانونی است و ممکن است بسته شود و زحمات شما بی پاسخ بماند.

6- در خرید نام دامنه سریع اقدام کنید

روزانه تعداد دامنه های بسیار زیادی با پسوندهای مختلف توسط کاربران مختلف خریداری می شوند. که این تبدیل به یک چالش بزرگ در این زمینه باشد. به همین دلیل توصیه می شود بعد از انتخاب نام دامنه مناسب آنرا فورا انتخاب و خریداری کنید.

با لایت کمپانی برند خود را بسازید.

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *