admin-instageram

کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام  درحال حاضر جزو محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. افراد معروف تا خانم های خانه داری که سرمایه ی زیادی برای کسب و کارشان ندارند هم می توانند از اینستاگرام کسب درآمد کنند. به دلیل استقبال زیاد افراد از این شبکه ی اجتماعی برای رفع نیاز خود، تصمیم گرفتیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم.

کسب و کارهای مناسب اینستاگرام

برای شناخت کسب و کار های مناسب اینستاگرام بهتر است در ابتدا مخاطب را بشناسیم، یعنی بدانیم که افراد در اینستاگرام چه رفتاری را از خود نشان می دهند.

اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که مخاطبان اینستاگرام برای تفریح و سرگرمی سراغ این شبکه اجتماعی می آیند و پست های جذاب و سرگرم کننده را می پسندند.

توجه کنید که فروش هر محصولی در اینستاگرام جواب نمی دهد. به عنوان مثال کسی در اینستاگرام به دنبال خرید تیرآهن و گوسفند  نیست. از این رو بهتر است در این حوزه فعالیت نکنید. یا مثلا فردی برای خرید آرد و روغن سراغ اینستاگرام نمی آید اما میتوانید این محصولات همراه با آموزش آشپزی و تهیه ی غذاهای متنوع و جذاب تبلیغ کنید.

کسب درآمد از اینستاگرام

شیوه های کسب درآمد ازاینستاگرام

خیلی از افرادی که می خواهند از اینستاگرام کسب درآمد کنند با روش های آن آشنا نیستند و به هر طریقی فقط به دنبال افزایش فالوور هستند. متاسفانه اغلب اوقات با شکست مواجه می شوند و یا فقط مدت کوتاهی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

1.فروش مستقیم وغیرمستقیم کالا وخدمات

در روش مستقیم فرد کالا یا خدماتی را از جانب خود یا دیگران ارائه میکند، مثل فروش سازه های دستی و یا فروش دوره های آنلاین.

در روش غیر مستقیم افرادی مانند سلبریتی ها، بلاگرها و یا افرادی که از یک محبوبیتی برخوردار هستند و فالوورهای آن ها بالا است، به وسیله ی تبلیغ کسب درآمد میکنند.

2.برند سازی در اینستاگرام

این روش جزو بهترین شیوه هایی است که از آن میتوان برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کرد.در این روش صاحبان کسب و کار برای جذب مخاطبان برای ورود به بستر اصلی کسب و کارشان استفاده میکنند، مانند ایجاد تصویر ذهنی خوب در ذهن مخاطبان از یک برند برای شرکت در ورکشاپ.

3.آموزش

در این روش می توانید زمینه هایی که در آن حرفی برای گفتن دارید آموزش دهید. بهتر است در ابتدا به وسیله ی آموزش های رایگان مخاطب را جذب کنید. اینگونه مخاطب به دانش و مهارت شما اعتماد بیشتری می کند سپس می توانید از طریق برگزاری کلاس و ورکشاپ در آمد کسب کنید.

راه های کسب و کار از اینستاگرام

1.استفاده از هشتگ مناسب

سعی کنید از هشتگ های پرطرفدار در حوزه کاری خود استفاده کنید،به این صورت می توانید پست های خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید و افراد بیشتری را با کسب و کار خود آشنا کنید.

2.تعامل با فالوورها

با فالوورهایتان ارتباط  بیشتری برقرار کنید به عنوان مثال در دایرکت ها فعال باشید و سعی کنید به اکثر کامنت های پستتان پاسخ دهید.

علاوه بر این می توانید از باکس سوالات و نظرسنجی در استوری استفاده کنید . این قضیه باعث می شود این حس را به مخاطب منتقل کنید که نظرشان برایتان مهم است و یا با پرسیدن سوال در زیر پستتان، از مخاطبان  بخواهید در بحث شرکت کنند، به این صورت تعداد کامنت های پستتان هم بالا می رود.

3.آسان کردن خرید از اینستاگرام

یک مسئله ی مهم که امروزه چندان رعایت نمی شود، ننوشتن قیمت و یا ویژگی محصول در کپشن و وادار کردن مخاطب به پرسیدن این سوالات در دایرکت است.این قضیه خرید را بسیار سخت میکند و درنتیجه آن ها را از خرید منصرف میکند. هر چقدر پروسه ی خرید سخت تر و نامشخص تر باشد بخشی از خرید را از دست می دهید. پس همان ابتدا سعی کنید پروسه خرید را به طور کامل توضیح دهید و درباره محصول و قیمت آن خیلی واضح صحبت کنید.

4.مناسب بودن هزینه ی ارسال

هزینه ی بالای ارسال خیلی از مخاطبانی که واقعا قصد خرید دارند را از خرید منصرف می کند. بنابراین سعی کنید با توجه به قیمت محصولی که می فروشید هزینه ی ارسال معقولی را در نظر بگیرید.

5.تولید محتوای درست و اصولی

برای محتواهایی که می خواهید در هر ماه منتشر کنید برنامه داشته باشید، یعنی مشخص کنید به چه دلیل می خواهید آن را منتشر کنید. داشتن استراتژی و برنامه محتوایی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل بهتر است از افرادی که در این زمینه خبره هستند کمک بگیرید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با فضای مجازی ما را در اینستاگرام همراهی کنید.

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *