frontend و backend

frontend و backend چیست ؟

frontend و backend را میخواهیم بررسی کنیم که  دو واژه پرکاربرد در صنعت کامپیوتر هستند. به نوعی ، آنها کلمات پر سر وصدا شدند. آنها نوع شغلی را که شما به عنوان توسعه دهنده نرم افزار انجام می دهید ، فناوری هایی که استفاده می کنید و میزان دستمزد شما تعیین می کنند.
اجازه دهید در مورد علت وجود بک اند و فرانت اند  در وهله اول و راههای مختلفی که می توانید در حرفه توسعه نرم افزار خود طی کنید ، صحبت کنیم.

برای آن دسته از مبتدیانی که به دنبال راه اندازی وب توسعه خود هستند ، از این صفحه دیدن کنید تا اطلاعاتی که لازم است را بدست بیاورید .

frontend و backend چیست ؟

ارائه سایت

برای شروع این سفر ، ما باید مفهوم ارائه سایت را درک کنیم. به عبارت دیگر ، ارائه سایت به معنی تولید یا ارائه خروجی HTML است. HTML یک زبان نشانه گذاری است که توسعه دهندگان وب برای ایجاد صفحات وب از آن استفاده می کنند. گفته می شود که ارائه سایت می تواند هم در سمت سرور و هم در سمت مشتری انجام شود ، بنابراین این به چه معناست؟ شایان ذکر است که frontend و client-side مترادف هستند. همین امر در مورد backend  و server-side  نیز صادق است.

backend ( بک اند ) چیست؟

تا چندی پیش ، ارائه سمت سرور یا بک اند  راه واقعی ایجاد وب سایت و برنامه های وب بود. شما از صفحه ای دیدن می کنید ، درخواست محتوا ارسال می کنید ، سرور این درخواست را پردازش می کند. پاسخی ایجاد می کند که به مرورگر شما ارسال می شود.

وقتی سایتی در سمت سرور قرار می گیرد ، تمام فرآیندهای مربوط به ایجاد یک صفحه HTML که مرورگر وب شما می تواند درک کند ، در سرور راه دور میزبانی وب سایت یا برنامه وب انجام می شود.

در حالی که سرور راه دور مشغول کار است ، مرورگر وب شما بیکار است . منتظر است تا سرور پردازش درخواست را به اتمام برساند و پاسخ را ارسال کند.

هنگامی که پاسخ دریافت می شود ، مرورگرهای وب آن را تفسیر کرده و محتوا را روی صفحه نمایش می دهند.

frontend ( فرانت اند ) چیست ؟

 فرانت اند و بک اند

در روزهای مدرن تر ، شکل جدیدی از ارائه سایت پدیدار شد که به آن رندرینگ سمت مشتری یا frontend می گویند.

با ارائه سمت مشتری ، ارائه محتوا در رایانه شما به جای وب سرور از راه دور با استفاده از زبان عملا وب ، JavaScript انجام می شود.

از نظر عملی ، این بدان معناست که یک سرور فقط برای ارائه برنامه وب خام مورد نیاز است . مرورگر وظیفه ارائه این برنامه را در شکل نهایی آن ، HTML بر عهده خواهد داشت.

یعنی که برخی از منطق های ایجاد شده در ایجاد صفحه وب ، به ویژه منطقی که با نحوه ارائه موارد به کاربر روی صفحه (که منطق ارائه نامیده می شود) در سمت مشتری کار می کند.

Client-side با ظهور کتابخانه های جاوا اسکریپت مانند Angular ، React و Vue رواج یافت.

حالا که با مفهوم فرانت اند و بک اند آشنا شدید اینجا کلیک کنید تا با تفاوت با frontend و backend آشنا شوید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *