Gear-Laptop-Monitor-159167665

لپ تاپ یا کامپیوتر

دانستنی های لپ تاپ

هنگام مواجه با مشکلات در لپ تاپ یا کامپیوتر بهترین کار چیست؟

هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چیکار کنیم؟
  1. خونسردی خود را حفظ کنید، ممکن است مانع نابود شدن اطلاعات و سوختن مادربرد    لپ تاپ یا رایانه  شوید.
    آموزش نکات لپ تاپ
    دانستنی لپ تاپ
  2. به جای اینکه وحشت زده شوید، به سرعت اما با برنامه، ابتدا کابل برق لپ تاپ یا کامپیوتر (رایانه) را قطع کرده و سریعا باتری را جدا کنید.
  3. منتظر خاموش شدن توسط Shut down نشوید.
  4. در قدم بعدی هر آنچه را که، به لپ تاپ یا  کامپیوتر وصل است از آن جدا کنید.(کابل های شبکه، دستگاه هاس USB، درایو های نوری و…)
  5. لپ تاپ را کج کرده و سعی کنید مایع ریخته شده روی آن را خارج کنید. اما مراقب باشید که لپ تاپ را به سمتی خم نکنید که باعث شود مایع به عمق بیشتری نفوذ کند.
  6. اگر مایع را روی سطح لپ تاپ دیدید با دستمال کاغذی آن را تمیز کنید.
  7. در این لحظه اگر می توانید لپ تاپ را دیس اسمبل کرده و با لوازم الکتریکی تمیز کننده آن را پاک کنید. با این حال مجبور هستید که آنرا نزد یک متخصص ببرید.
آیا اتصال دائم لپ تاپ به برق، باتری آن را ضعیف میکند؟

باتری یکی از قطعات حیاتی لپ تاپ است. همیشه این سوال برای کاربران پیش می آید، که آیا اتصال دائم لپ تاپ به برق موجب  آسیب دیدگی باتری آن می شود؟

باتری لپ تاپ از ساختار لیتیوم یون  یا پلیمر یون تشکیل شده است و این قابلیت را دارند که بارها و بارها شارژ شوند. روند شارژ شدن این باتری ها به این صورت است که، پس از شارژ کامل متوقف می شود و امکان شارژ بیشتر آن وجود ندارد.

به این ترتیب اتصال دائم لپ تاپ به برق، حتی پس از شارژ کامل، آسیبی به باتری نمی رساند. ولی ممکن است عمر مفید باتری لپ تاپ را کاهش دهد. زیرا باعث اقزایش حرارت سخت افزار، لپ تاپ می شود و این قضیه می تواند باتری را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا واقعا خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتریا دکمه پاور، باعث صدمه رسیدن به آن می شود؟
خاموش کردن لپ تاپ
خاموش کردن لپ تاپ با دکمه پاور

خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر با کمک دکمه Power گزینه مناسبی برای خاموش کردن سیستم نیست. در واقع با این کار لپ تاپ بدون هیچ امادگی، خاموش می شود و در اینده برایتان مشکل ایجاد میکند.

مشکلات متعددی که در اثر خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر یا لپ تاپ با نگه داشتن کلید Power پیش خواهند آمد. ممکن است نرم افزار و حتی سخت افزار کامپیوتر را درگیر کنند.

این آسیب رسانی در بخش نرم افزار،  لپ تاپ(کامپیوتر) می تواند با از کار افتادن ویندوز و غیر قابل استفاده شدن آن ، در بخش سخت افزاری با آسیب رسانی به هارد درایور، پردازنده و دیگر بخش های مربوطه باشد.

گاهی اوقات که لپ تاپتان فریز می شود  یا هنگ کرده است و هیچ راهی جز خاموش کردن سیستم با نگه داشتن دکمه Power ندارید، می توانید این کار را انجام دهید. البته سعی کنید، تعداد باری که این عمل را تکرار میکنید کم باشد.

منتظر پیشنهادات خوبتان هستیم. 🙂

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *